دکتر مجتبی مقصودی

دانشیار رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی


دانشیار رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

۲۴
مرداد
رای اعتماد مجلس به علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آخرین روز بررسی صلاحیت تصدی مسئولیت وزارت از سوی نمایندگان مجلس،  دکتر علی ربیعی عضو هیات مدیره انجمن علوم سیاسی ایران توانست با اکثریت آراء رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برای تصدی مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  کسب نماید. برای این همکار محترم موفقیت در خدمت به کشور و حوزه تحت مسئولیت را از خداوند متعال خواستاریم.
  • مجتبی مقصودی
۲۰
مرداد
مصاحبه با تینا پرس(تدبیر)دولتها فرافکنی می کنند. در حالی که مدیران از کفایت لازم در اداره کشور برخوردار نیستند. شکست استراتژی های خود را به گردن رشته های علوم اجتماعی و علوم انسانی می اندازند.    تینا پرس(تدبیر): درباره رابطه دولت با نهادهای علمی غیر دولتی و وضعیت رشته علوم سیاسی مصاحبه کوتاهی با دکتر مجتبی مقصودی داشتیم که با هم این مصاحبه را می خوانیم:   وضعیت نهادهای مستقل علمی در سال های گذشته چطور بوده است؟     نهادهای مستقل و از جمله نهادهای علمی که در زمینه علوم سیاسی و روابط بین الملل کار می کنند جدا از هم نبوده و در تنگناهای مشابهی قرار داشتند. اولین نکته بی اعتمادی به این نهادها است. این بی اعتمادی و عدم حمایت منجر به این شد که این نهادها عملا فعالیت جدی نداشته باشند و نتوانند در تصمیم گیری ها محل اثر باشند. از جمله این نهادها انجمن علوم سیاسی ایران است. که در طول این هشت سال بدون کوچکترین حمایتی به فعالیت خود ادامه داد. در صورتی که این امکان وجود داشت که این نهاد بتواند در حوزه سیاستگذاری وتصمیم گیری کمک کند و از طریق انجام کارهای مطالعاتی و پروژه های تاثیر گذار  بتواند در امر سیاستگذاری کمک کند. در واقع مهمترین ممیزه این نهادها این است که فارغ از تصمیمات دولتی تاسیس شده اند و با توجه به نیاز آن مجموعه و خودجوش و غیر انتفاعی هستند و در عین حال به همین دلیل این نهادها نیازمند برخی حمایت ها هستند؛ یکی اینکه به حمایت قانونی نیاز دارند، حمایت مالی نیاز دارند و در عین حال در حوزه سیاست و تصمیم گیری نیاز است که دولت به نظرات این گروه های کارشناسی توجه کند. در طول  این هشت سال مورد اعتنا واقع نشده و کمتر محل توجه بودند. رویکرد دولت در این هشت سال بی توجهی به نخبگان از جمله نخبگان سازمان دهی شده در این تشکل های غیر دولتی بود.
  • مجتبی مقصودی
۰۶
مرداد
گزارش نشست"روندها و آینده تحولات در مصر"     نشست تخصصی روندها و آینده تحولات مصر توسط کمیته دانشجویی انجمن علوم سیاسی و با همکاری مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه، با حضور آقایان دکتر قدیر نصری(دبیر کمیته دانشجویی انجمن علوم سیاسی)، دکتر مهدی فرمانیان(رییس دانشکده مذاهب دانشگاه ادیان و مذاهب)، مجتبی فردوسی پور(رئیس اداره خاورمیانه عربی وزارت خارجه)، علی جانباز(رایزن فرهنگی ایران در مصر) و حمید رضا اکبری(دانشجوی دکتری روابط بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی و عضو کمیته دانشجویی انجمن علوم سیاسی)، روز چهارشنبه 26 تیرماه در پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه برگزار شد.
  • مجتبی مقصودی