دکتر مجتبی مقصودی

دانشیار رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی


دانشیار رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است

۲۳
خرداد
دکتر بیژن اسدی استاد دانشگاه علوم سیاسی و اقتصادی دانشگاه شهید بهشتی و صاحبنظر مسایل خلیج فارس و خاورمیانه به رحمت خدا رفت.     با دکتر اسدی از اولین جلسات انجمن علوم سیاسی حدود هشت سال پیش آشنا شدم، آخرین بار نیز درهمایش "مطالعات خاورمیانه در ایران"  که انجمن در اول دی ماه سال گذشته برگزار کرد، گفتگویی داشتم. وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به فعالیت و کارکردهای مثبت انجمن، سرخوردگی و ناراحتی خود را از بازنشستگی اجباری از دانشگاه پنهان نمی کرد و از جمله منتقدین برخی مباحث مطروحه در همایش بودند.    از جمله کتاب های تالیفی مرحوم دکتر اسدی می توان به؛ دانشنامه نخبگان خاورمیانه، کتابشناسی خاورمیانه و جهانی شدن، دولت و جهانی شدن در خاورمیانه، خلیج فارس و مسایل آن، خلیج فارس از دیدگاه آمار و ارقام، خارجیان و خلیج فارس، سیاست خارجی دولت اصلاحات و از آثار ترجمه می توان به؛ رهبران اسراییل، سیاست انرژی کشورهای عربی خلیج فارس و اتحاد جماهیر شوروی و خلیج فارس در دهه 1980 اشاره کرد.      مجلس ترحیم آن مرحوم چهارشنبه 24 خرداد 1391 از ساعت 16.30 الی 18 در مسجد نور میدان فاطمی برگزار می شود.
  • مجتبی مقصودی
۲۲
خرداد
در نشست تخصصی رفتار انتخاباتی اقوام در ایران که در مرکز تحقیقات صدا و سیما برگزار شد، مجتبی مقصودی ضمن تشریح رفتار انتخاباتی اقوام در ایران بیان کرد: تداوم و تناوب قدرت در قالب مبارزات انتخاباتی در جوامع در حال گذار به دموکراسی از حساسیت و ظرافت بیشتری برخوردار است. وی در ادامه به وعده‌های انتخاباتی نامزدها و رسانه‌های ارتباط جمعی اشاره کرد و افزود: رسانه‌های ارتباط جمعی یکی از ابزارهای انعکاس وعده‌های انتخاباتی نامزدها هستند. نخبگان سیاسی بر اساس نویدهایی که به رأی‌دهندگان خود می‌دهند، انتخاب می‌شوند، وظیفه مطبوعات و وسایل ارتباط جمعی نیز برخورد فعالانه و منتقدانه با وعده‌های انتخاباتی است.مقصودی با بیان این که جایگاه اقوام در مبارزات انتخاباتی در جوامع در حال توسعه با تکیه بر قومیت شکل می گیرد، خاطرنشان کرد: در جوامع در حال توسعه به دلیل نبود نهادهای مدنی جدید و تشکل‌های واقعی حزبی که مبتنی بر پایگاه طبقاتی و منافع و اهداف مشترک سیاسی و اقتصادی باشند و سنت‌های ماندگار دموکراسی پارلمانی را شکل بخشند، یارگیری احزاب سیاسی و برنامه‌های انتخاباتی با تکیه بر شکاف‌های اجتماعی، قومی ـ مذهبی و روابط مرکز ـ پیرامون صورت می‌پذیرد.
  • مجتبی مقصودی
۱۰
خرداد
بسمه تعالی کمیته جامعه شناسی سیاسی ایران انجمن علوم سیاسی ایران برگزار می کند  جلسه نقد و بررسی کتاب درآمدی بر جامعه‌شناسی سیاسی تنوع قومی: مسائل و نظریه‌ها   نویسنده: دکتر علی کریمی  (ناشر: سمت) با حضور دکتر مجتبی مقصودی دانشیار دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی دکتر قدیر نصری عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی دکتر محمدسالار کسرایی عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی انقلاب اسلامی پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی   زمان: پنج شنبه 18 خرداد ساعت : 17 الی 19 محل برگزاری:  دفتر انجمن علوم سیاسی ایران       خیابان انقلاب، بین فخر رازی و دانشگاه، خیابان لبافی نژاد، نبش کوچه انوری، شماره 1 روابط عمومی انجمن علوم سیاسی ایران
  • مجتبی مقصودی