دکتر مجتبی مقصودی

دانشیار رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی


دانشیار رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

گزارش همایش ملی " دانشگاه، صلح و توسعه"

جمعه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۶:۱۸ ب.ظ

گزارش از همایش ملی " دانشگاه، صلح و توسعه"

 

نخستین همایش ملی با موضوع "دانشگاه، صلح و توسعه" با حضور رئیس انجمن علمی مطالعات صلح ایران و رئیس انجمن علوم سیاسی ایران امروز در موسسه آموزش عالی شمس گنبدکاووس برگزار شد.۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، علی اکبر رجبی رئیس همایش ملی دانشگاه، صلح و توسعه ظهر دیروز  شش اردیبهشت در این همایش اظهارداشت: رشد و شکوفایی اقتصادی و سیاسی کشور و هر آنچه که باعث رشد و توسعه کشور شود از درون دانشگاه خواهد بود.

رجبی افزود: با وجود اینکه بنیان انقلاب اسلامی و همه ادیان الهی صلح است اما پرداختن به این مقوله در سال‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی مغفول مانده و امروز این همایش برای نخستین بار در کشور برگزار شده است.وی بیان داشت: قرآن کریم و انبیاء الهی، انسان‌ها را با داشتن مشترکات فراوان به صلح دعوت می‌کنند اما با همه این تلاش‌ها امروز در جهان درگیری‌ها و جنگ‌های زیادی اتفاق می‌افتد.

رئیس همایش و رئیس موسسه آموزش عالی شمس گنبدکاووس تصریح کرد: به‌منظور ترویج اشاعه و تعمیق ادبیات علوم سیاسی و صلح در کنار برگزاری همایش یک روزه ملی با حضور اساتید و فرهیختگان سراسر کشور، در این همایش تفاهمنامه‌ای با 2 انجمن برتر کشور نیز امضا شد.

وی تاکید کرد: این تفاهم‌نامه در جهت توسعه و گسترش نشست‌ها و همایش‌ها با موضوع صلح و توسعه در کشور خواهد بود.همچنین دبیر علمی این همایش هم اظهار داشت: طی فراخوان اعلام شده به دانشگاه‌های سراسر کشور بیش از 130 مقاله در این زمینه به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 89 مقاله در قالب " مجموعه چکیده مقالات " در کتابچه‌ای به چاپ رسید.

امیرهوشنگ میرکوشش افزود: دانشگاه به عنوان پل ارتباطی و ایجاد ساختار در برقراری صلح و توسعه نقش موثری دارد و با توجه به موقعیت کشور ما در منطقه و جهان، برقراری صلح در سال‌های متمادی در چنین کشوری می‌تواند زمینه ایجاد توسعه شود.